چگونه به کاشت زیره سیاه بپردازیم؟

پیش از این مطلب به بررسی مهمترین ویژگی ها و خواص دارویی درمانی زیره سیاه پرداختم.اما در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که مهمترین مراحل در کاشت زیره سیاه  چیست و چگونه باید این گیاه را کاشت ،داشت و برداشت کرد.پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اواسط یا اواخر تابستان میوه رسیده آن جمع آوری می شود. تفاوت زیره ایرانی با زیره سیاه اروپایی در محل رویش آن ها است. زمان جمع آوری زیره سیاه ایرانی از اواسط یا اواخر تابستان میوه رسیده آن جمع آوری می شود. زیره ایرانی (Bunium Persicum (Boiss) B. Fedtsch. ) با زیره سیاه اروپایی Carum Carvi L کاملا متفاوت است. این دو گونه هم از لحاظ رویشگاه و هم از لحاظ ترکیبات و خواص و کاربرد فرق دارند،

به طوری که گونه زیره سیاه اروپایی بیشتر در مناطق مرطوب و چمن زاری ایران و اروپا می روید، در حالی که هیچ یک از گونه های (Bunium L.) در اراضی مرطوب و چمن زاری نمی روید. زیره سیاه ایرانی یکی از گیاهان دارویی و صادراتی بسیار مهم است و در طب سنتی کاربرد بسیاری دارد و در ردیف ادویه های پر مصرف است.

کشات زیره سیاه

نکته های مهم در کاشت زیره سیاه

۱) در مناطق در مناطق مدیترانه ای بعد از محصولات زمستانه غلات ، سیب زمینی ، کلم می توان به کاشت زیره سیاه پرداخت .
۲) خاکهای قابل کشت زیره خاک رسی رسی شتی لومی رسی می باشد .
۳) بهترین زمان کاشت بین ۱۸ آذرماه تا ۱۰ دیماه می باشد .
قبل از کاشت زمین باید کاملاً آماده باشد . علف کش سونالان یا تریفلان به میزان lit/h۵/۲-۲ به مدت ۱۵-۱۲ روز قبل از کاشت به خاک زده شود . کودهای مورد نیاز به صورت حیوانی یا شیمیایی است که ۱۵-۱۰ برای حیوانی و کود فسفاتر به میزان ۳۰۰-۱۰۰ kg/h در موقع کاشت و کود ازته به میزان kg/h ۱۵۰-۱۰۰ به صورت سرک در سه نقطه زیره در دمایc ْ‌۸-۶ جوانه می زند . آبیاری بعد از کاشت حتماً باید به صورت سیفون باشد . ۱تا ۳ مرحله آبیاری بسته به نوع بارندگی لازم دارد .
بعد از کاشت ـ در فروردین در زمان گل که اواسط اردیبهشت میباشد .
۴) آفات : شته سبز ، شته سیاه، آگروتیس ، کرم غوزه: تریپس

گروه بازرگانی ملکی به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان گیاهان دارویی در ایران و خاورمیانه این افتخار را دارد که به ارائه و فروش زیره سیاه اروپایی بپردازد.شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه های فروش و ارسال با مشاورین ما در تماس باشید.