اسامی تجاری کتیرا 

گیاه کتیرا و خواص آن در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.اما پیش از بررسی و استفاده از این محصول باید به خوبی آنرا بشناسیم.پس در ادامه این مطلب به بررسی نام های کتیرا خواهیم پرداخت.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کتیرا ترشحات صمغی خشک شده حاصل از چندین گونهٔ گیاه گون است. گونه‌های مولد کتیرای گون گیاهان کوچکی ارتفاع یک متر و بومی آسیای صغیر، ایران، سوریه و یونان هستند. ایران بزرگترین صادرکننده کتیرا در جهان می‌باشددر اثر خراش دادن ساقه گیاه جدار سلول‌های اشعه مرکزی و سلول‌های پارانشیمی با جذب آب به تدریج بدل به صمغ می شود،فشار تولید شده سبب رانده شدن صمغ به طرف شکاف می گردد. صمغ در مجاورت هوا در اثر تبخیر آب به تدریج سخت می گردد. شکل محصول خشک شده بستگی به نوع شکافی که بر روی ساقه ایجاد شده است دارد.

 

گروه بازرگانی ملکی به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های صادرکننده گیاهان دارویی در ایران و خاورمیانه افتخار دارد به ارائه و فروش عمده صمغ کتیرا خواهد پرداخت.شما میتوانید برای کسب اطلاعات و شیوه ارسال و خرید محصول با مشاورین ما در تماس باشید.

صادرات و واردات صمغ کتیرا 

نام علمی کتیرا :Astragalus gummifer.

 لاتین کتیرا :Astragalus gossypinus Fisch.

نانگلیسی کتیرا :Locoweed,Milk–vetch,Astragal,Cow-toe,Feal broom ,Gum tragacanth plant

فرانسوی کتیرا : Astragale ,Tragacanthe

 آلمانی کتیرا : Astragel,Tragant

فارسی کتیرا : گون سفید، گون پنبه ای، کتیرا

عربی کتیرا : کثیراء، بیضاء، مخلب العقاب، قتاد

 

نام های کتیرا

کتیرا، شیره گیاهی است به وسیله هوا یا ایجاد شکاف از تنه، بیشتر از گیاهانی از جنس Astragalus از خانواده نخود (Leguminosae) با نام عمومی گون گرفته می شود.