ویژگی های دارویی رازیانه

مشخصات گیاه رازیانه و اندام دارویی رازیانه چیست؟ رازیانه گیاهی چند ساله، به ارتفاع 1 تا 8/1 متر، ایستاده، بدون کرک، معطر، با ساقه های منشعب و مدور،که بر روی آن ها دنده های ظریف مشاهده می شود. گیاهی چند ساله، به ارتفاع 1 تا 8/1 متر، ایستاده، بدون کرک، معطر، با ساقه های منشعب و مدور که بر روی آن ها دنده های ظریف مشاهده می شود. برگ های قاعده ای به طول تا 30 و عرض تا 15 سانتی متر، سه گوشه –تخم مرغی، 3-4 بار شاخه ای، با قطعات انتهایی به طول تا 40، به عرض حدود 5/0میلی متر. دمبرگ ها پهن، و درنزدیک ساقه حالت غلاف پیدا می کند. تعداد برگ های موجود بر روی ساقه اندک، و از لحاظ شکل شبیه برگ های قاعده اما کوچکتر از آن ها است.

میوه (اسانس گیری شده، خشک شده)

اندام های دارویی گیاه رازیانه کدام است؟

رازیانه نام گیاهی با خواص دارویی است که طبع گرم و خشک دارد. این گیاه از گذشته تا به امروز در طب سنتی ایران جایگاه ویژه‌ای داشته است و از خواص بیشماری چون فعال کردن مغز، ضد سرطان، تقویت قدرت دید و … برخوردار است. این گیاه به صورت علفی و 2 ساله بوده که ارتفاع آن گاهی تا 2 متر هم می‌رسد.

گروه بازرگانی ملکی به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های صادره کننده گیاهان دارویی در ایران این افتخار را دارد که به عرضه و فروش عمده رازیانه در خاورمیانه بپردازد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروش این محصول میتوانید با گروه مشاورین ما همراه باشید.

قسمت میوه گیاه رازیانه بسیار کوچک بوده و دارای طولی به اندازه 8 میلی‌لیتر و عرض 3 میلی‌لیتر است و بوی معطر و طعمی شیرین دارد. رازیانه در کشورمان به 2 صورت وحشی و زراعی دیده می شود. این گیاه بیشتر در مناطق شمالی ایران و دامنه کوه‌های البرز و زاگرس به صورت خودرو رشد می‌کند و مرغوبترین نوع رازیانه در شهر همدان می روید و با توجه به خواص درمانی بیشمار از محصولات صادراتی محسوب می‌شود.