ساختار گل گاوزبان

مواد متشکله گل گاوزبان ایرانی چیست؟ گل گاوزبان حاوی موسیلاژ، فلاونوئید، آنتوسیانین، آگلیکون و.. است.

گل گاوزبان حاوی موسیلاژ (Mucilage) میزان 5%-3% فلاونوئید (Flavonoid ) به میزان 15/0% آنتوسیانین (Anthocyanin) با آگلیکون (Aglycone) دلفینیدین (Delphinidine) و سیانیدین (Cyanidine) به میزان 43/13% و به مقدار کمی آلکالئوید (Alkaloid) از دسته پیرولیزیدین (Pyrrolizidine) است.

موارد مشابه ای برای مصرف گیاهان دارویی وجود دارد.اما میتوان تاثیرات گل گاو زبان را به عنوان یکی از اصلی ترین گیاهان دارویی مانند گیاه آویشن دانست.

املاح سدیم (Sodium) و پتاسیم (Potassium) در دم کرده 10% گلبرگ های گل گاو زبان به میزان 5/11 و520 میلی گرم در لیتر می باشد.

ساختار گل گاو زبان

یکی از مهمترین موارد مصرفی برای این گیاه دارویی استفاده از آن برای مصارف سرماخوردگی است.گروه بازرگانی ملکی این افتخار را دارد که با در اختیار داشتن بهترین کادر کشوری به ارائه و پخش گل گاو زبان های اصل در ایران و خارج از کشور میپردازد.شما باید پیش از استفاده از این گیاه مواد متشکله گل گاوزبان را به خوبی درک کرده باشید.

ویتامین های تشکیل دهنده گل گاو زبان

گل گاوزبان یکی از گیاهان بسیار محبوب و کم کالری برای آشپزی، به خصوص در کشورهای مدیترانه است. 100 گرم برگ تازه گل گاوزبان فقط 21 کالری انرژی دارد، این گیاه حاوی بسیاری از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین های موردنیاز برای سلامتی است.
بخش هایی از این گیاه حاوی اسید چرب گاما و اسید چرب امگا 6 است که نقش حیاتی در ترمیم سلامت مفاصل، سیستم ایمنی، غشاهای پوست و سلامتی ماده مخاطی دارد.
گل گاوزبان دارای سطح بالایی از ویتامین C (اسید آسکوربیک) است. ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان های طبیعی و قوی است که به حذف رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک کرده و همراه با دیگر آنتی اکسیدان ها، به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود زخم ها و ضد ویروس عمل می کند.

تأثیر گیاهان دارویی بر سرماخوردگی

شاخ و برگ گیاه گل گاوزبان یکی از منابع غنی ویتامین A و کاروتن است، هر دو این ترکیبات فلاونوئیدی و آنتی اکسیدان می باشند که با همکاری هم، به پاکسازی بدن و محافظت در برابر رادیکالهای اکسیژن و انواع مختلف اکسیژن فعال (ROS) که نقش مهمی در پیری و بیماری های مختلف دارند، می پردازند.